söndag 8 juli 2012

Poolbad och ganska mycket otur

Ligger nu i sängen om har lite lite ångest att börja jobba igen efter semestern.. Jag tycker verkligen om mitt jobb men det är rätt gött att vara ledig också. Särskilt som idag när det har varit så tokigt härligt väder! Sol har man fått vad man tål iallafall och det syns var man inte har smörjt in sig!

Iförmiddags tog vi det bara lugnt och fixade lite i trädgården. Det är ett tragiskt blom och växt år, iallafall i vår trädgård. Det är löss, mördarsniglar och vet inte hur mycket ohyra. Jättetråkigt verkligen. Det har ju varit så blött också så vissa av växterna nästan ruttnar. Jag fick skära ner all rabarber idag för bladen var helt svarta av löss. Vinbärsbusken är som en katastrof utan blad och ruttna bär.... Än så länge är det tomaterna och chilin som verkar må bäst.

Åh vad arg/ledsen jag var idag. Igår fick jag för mig att spela lotto. Gör det typ 1 ggr per år eller något. Jag fyllde i en sån kupong med egna siffror och lämnade in. Rättade idag. 5 rätt och 1 tillägg.. Vinst på 82:-.......... OM jag nu hade satt 29 istället för 28 som jag skrev hade det blivit 32000:-............ Mycket frustrerande men men....

Eftermiddagen spenderades hos Familjen Ölund i Önnestad. Min syster med familj helt enkelt. Vi badade, drack gott vin och åt smarrigt.




De har skapat sig ett litet paradis med härlig pool, altan, palmer, jacuzzi, och härliga utegrupper. Det var 31 grader i poolen så bara att flyta runt i det ljumma vattnet. Lyxigt att komma dit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar