fredag 20 juli 2012

Mat i stora lass

Var uppe ap-tidigt idag.. Borde finnas en lag på att man inte får börja jobba innan kl 8 på morgonen. Men väl 6.10 på jobbet fanns det inget annat än att finna sig och sen rullar det bara på. Det var ju stundvis fint väder  idag så vi kunde vara ute utan att springa under tak iallafall.

När jag kom hem i lagom tid så tog vi och packade badväskan. Och eftersom sommaren är som den är så åkte vi till badhuset. Mycket turister och annat folk faktiskt. Tur de har öppet! Simmade ett antal längder och insåg att det är ju skit jobbigt att simma! Så jag tog några till så man blev lite mör i benen. Max och Peter var ju såklart också med. Roligt hade vi! Peter gick och bastade och jag och Max avslutade badet i bubbelpoolen. Gott!

Innan badet så var jag och Max en runda på staden för att titta på Mat-festivalen som är utanför Kosmorama. Det var faktiskt coolare än jag hade trott!

Spanska köket 

mycket mystiska tomater...

Fick inte med hela listan men den slutar iallafall
med att känguru är gott...nja..känguru hamnar inte
på min meny iallafall!


Apfelstudel 

Engelska godsaker och tillbehör

Italia!!


Engelsk fudge. Såg sååå gott ut!!
Fick tyvärr inte med franskmannen i det franska (no shit) köket. Han såg sådär super fransk ut som i en tecknad film :D

Har nu äntligen fått hem min Quick Chef III. Men är för trött för att göra något i den ikväll... Får komma på något bra tills imorgon.

Å så kan jag tipsa om att blomkål är en för mig underskattad grön?sak. Ugnsbakade blomkålskvistar med potatis i ugnen som jag hade panerade schnizlar till. Det blev jättegott.

Nu lite Maxtid!

//Au revoir

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar