torsdag 5 juli 2012

Liseberg

Vilken dag vi hade igår!! Körde vid 7 på morgonen. Hämtade upp Peters mamma Gunilla och styrde mot Göteborg. Vid 10.30 var vi uppe efter fika och kissepaus i Halmstad. Vi köpte åkband allihopa, det är så struligt att hålla reda på kuponger och annat. Tyckte nog att jag utnyttjade bandet också så det var värt pengarna. Det absolut läskigaste var det nya Lisebergshjulet.... Huga.. De som känner mig väl vet att jag är sjukt höjdrädd och detta för mig var en utmaning som hette duga. 60 meter upp i luften i en korg!! MEN JAG GJORDE DET!!!! Jag frågade tjejen som skötte hjulet om ifall att man kan stoppa det där hjulet efter ett varv.. Jo det gick ju men då skulle man ha en tok bra anledning. Det fanns en nödstoppknapp i taket.. Hon rekommenderade att sitta på golvet istället för på bänken. Så jag satte mig direkt och höll krampaktigt i Peters ben. Och jag klarade 3 varv! Fick tillochmed upp kameran på sista varvet och tog ett kort.




Här kommer några fler bilder ifrån dagen

Max är i en av gungorna

STOORA händer..

Lagom lugnt med Kaninresan

3D film. Den var superbra! 

Supersöt

Glass är ett måste...

och ballong likaså

Varken Max eller Peter ville krama kaninen...

Jag och Max körde båt
Vi hade så tur med vädret och så var det inte alls mycket folk. Max 15 minuters kötid på alla attraktionerna. Även de populäraste. En härlig dag helt enkelt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar