torsdag 5 juli 2012

Händelserik härlig dag

Idag fick jag ett efterlängtat pling i mobilen som berättade att mina Ellos kläder jag beställt har kommit. Åkte in för att hämta dom och Max han vill med. Vad han inte visste var att jag skulle upp till stan också...och DET är inte hans favoritsysselsättning. Men det gick bra ändå. Vi parkerade på gratis parkeringen vid Naturum och gick in till stan. När vi var vid Tivoliparken så ville Max till den nya vatten/lek parken.




Väl uppe på stan så gick vi och letade efter ett par shorts till honom. Vi hittade ett par röda fina på Cubus. Och så en Slush blev det också för att svalka oss. På tillbaka vägen till bilen gick vi genom Tivoliparken igen och tittade på alla fåglarna.



Ikväll bjöd vi in grannen på lite mat som tack för att hon var så snäll och såg till katterna när vi var på Liseberg igår. Vi grillade cevapcici som vi åt i tunnbröd med tzatziki till. Sååå gott var det! När klockan var 9 ikväll gick jag och Max till Kalvabacken. Det är en "strand" som ligger lite längre bort från där vi bor. Där finns det jättemycket fossiler som Max gillar att samla på. Det var helt ljummet ute och det enda som störde var myggen.





Ännu en underbar semesterdag till ända!

//Gonatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar