lördag 7 juli 2012

Hår donut!!!

Inatt knackade det lite lätt på min axel, det var Max som hade blivit rädd för något och ville sova i min säng. Inte förrän kl 9 vaknade vi och det är så skönt med sovmorgon. Både igår och idag har vi varit inne i stan. Igår så var vi inom Röda korsets second hand butik på Södra kasern. Där fanns ju jättemycket fina saker! Om man vill göra sig en hacka på Tradera är det rena fyndet att handla på Röda korset. Det fanns Polarn o. Pyret jeans, Levis och andra märkes kläder för bara 20-30 kr styck.. Lägg in en sån annons på Tradera och du kommer garanterat att gå med vinst! Själv köpte jag en sarong som man kan ta om höfterna när man går upp från stranden i Grekland.

Idag var det barnloppis på södertorg. Det var Hjälp Ebba stoppa cancer som höll i det. Bra initiativ! Max fyndade en del för några kronor.

Idag köpte jag något som jag har funderat på ett tag att göra. Nämligen en hår donut. Jag har relativt kort hår och absolut inte så det räcker för att sätta upp i en snygg tofs. Så lite hjälp på vägen är inte fel.

 Man trär i håret i ringen och lägger sitt egna hår över och sätter ett gummiband runt. Så här blev resultatet. Snabbt och enkelt!

Jag blev iallafall helnöjd! Och så köpte jag ett puder som man sätter i hårbotten och liksom masserar in i håret så man får mer volym. Har testat det innan från Dust it men köpte nu en liten budget variant på H&M.

Resten av dagen får man hålla sig inomhus. Det har börjat regna och de 27 graderna som har blivit utlovade verkar inte infinna sig. Det är ändå kval idag i F1 från Silverstone. Helt ok med regn då.

//stylad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar