torsdag 3 maj 2012

Värmen är här

Nu har det ju gått några veckor sen jag skrev här. Ibland blir det så men jag hade inte tänkt att ge upp bloggen helt denna gången.

Stockholms helgen var helt ok. Det var skönt att komma iväg lite och jag hittade faktiskt på lite. Jag var i storkyrkan i Gamla stan och kikade och så var jag och på fjärilshuset. Där var jättefint och mycket att titta på. Men väldigt väldigt varmt! Det var en stor kontrast från att komma utefrån med snö och in i 35 graders värme och 99% luftfuktighet. Det var SVETTIGT!  Dagen därpå gick jag faktiskt till stadshuset på en guidad tur. Fast man har bott där så har man inte varit på dessa ställen. Det var fantastiskt fint och intressant. Man kände ju igen det efter Nobelfesterna. Trots min minimala budget kunde jag äta ute 2 dagar också. Jensens boffhus hade en jättesmaskig köttbit beasås och pommes för 49:-. Så det var favorit i repris 2 dagar.
Blå Hallen på Statshuset
Vaktparaden utanför Slottet

Max gjorde en smarrig "drink"
Ett elefantträd på fjärilshuset

Annars har det inte hänt så mycket här hemma. Jag har iofs varit sjukskriven på 50% och känner att jag skulle behöva mer men tyvärr så kan jag inte ekonomiskt. Pengar är inte allt men jävligt mycket. Och så har vi fått en litet smakprov på sommaren. Det har varit jätteskönt och härligt och jättemycket har börjat slå ut men i helgen ska det bli lite kyligare igen. Det är iofs bara i början av maj så man ska inte ropa hej.

Max åkte till sin pappa idag och jag saknar honom redan. Vi skojade till det i helgen han och jag och sov i tält. Första natten gick bra men andra gick tempen ner till 4 grader och vi huttrade. Så vi fick snällt gå in och lägga oss men mysigt var det!!
Vi spelade kasta gris i tältet

Den friska luften gjorde att Max tog sovmorgon :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar