måndag 7 maj 2012

Anna goes bananas på mynta

 Efter en bra dag på jobbet så åkte jag och Peter in till stan. Skulle bara ha ludd och spån till hamstern Filip men det blev ju såklart lite mer som det alltid blir när man åker in till stan. Vi körde till Solhaga och köpte lite nya växter. Jag blev överförtjust i mynta teet jag gjorde häromkvällen och jag insåg att jag måste ha mer än en planta om jag inte ska ta död på den stackaren. Så jag köpte en till Marockansk mynta, två stycken choklad-mynta (som då smakar mint-choklad) och så citrus-mynta. Så nu har jag planterat de en en zink-kastrull och hoppas på riklig skörd i sommar.




Choklad mynta
Det blev även nått högt gräs, fast det liknade majs.. Och så en Oregano. Tro det eller ej så hade de en blomma som doftar  

Var bara tvungen att köpa en sån så kan jag gå och sniffa när jag blir sugen. 

Nu har trädgården börjat vakna till liv och jag väntar spänt på att få se vad som kommer till att ta sig. Har satt rätt många frön så jag hoppas på fina blommor. Var ute med kameran ikväll och fångade trädgården. Här kan ni se resultatet:











Snart börjat härliga Ola-Conny och den helt fantasiska Morgan på TV. Ska bli intressant hur de hanterar Tokyo.. :D




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar