torsdag 17 maj 2012

Rollatorer i Vannebergas A-lag???

Idag har det varit ledigt! Har kämpat mig igenom hela veckan med denna horribla förkylning som har satt sitt stadiga grepp om mig.. (tack Anneli ;) )

Men trots detta åkte vi ändå till Vanneberga loppis i förmiddags. Herrejisses vad folk det var där!! Vi kom när de släppte in och 30 sekunder senare hade tanterna med rollatorerna och gubbarna med käppar tagit sig de 2 fotbollslängderna till andra sidan och drog och slogs om grejerna. De skulle ju platsat i A-laget!! Jag var inte ute efter någonting kanske bara möjligen en bänk eller något att ha på baksidan och ha lite krukor på. Men de priserna som fanns på den loppisen hade man kunnat köpa nytt istället. Tro inte man vill betala nästan fullpris på gammalt mög! Det blev iallafall 3 böcker för 20 kr. En av dom blev denna gamla boken. Läsebok för småskolan. Jag älskar gamla böcker!!


Gammal läsbok med många korta historier i

Ägaren till boken signerade den 1911
 I eftermiddags så kom jag på att jag hade fått ett rabatthäfte ifrån vår elleverantör där en av rabatterna var en gratis fotobok ifrån Önskefoto. Så jag satt i 4 h och knåpade och knepade ihop världens underbaraste fotobok med massa foto. Det blir som en scrapbook. Den leveraras inom 10 dagar och jag betalade bara portot på 59:-. Perfekt! Den skulle kostat 279:-. Trevlig present!

Nu är det hockey. HEJA SVERIGE! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar