söndag 6 maj 2012

QUICK CHEF II

Idag var jag bjuden på Tupperware party hos Cecilia i Everöd, tillika grannens Annelis dotter. Det fanns så många saker jag ville ha och särskilt en.. Jag blev hals över huvud förälskad i Quick Chef III. Jag hade kunnat babbla på om denna maskin och låta som programledaren i TV-shop, men  den hackar och vispar och Gud vet allt.


Tyvärr kostade den ca 1/3 av vad jag har kvar i månadsbudget så den får vänta lite till men jag ska ha en sån  sen när jag blir stor ;)

Sen körde jag och Anneli till Växthuset. Hon skulle ha en fjärilsbuske och hittade en jättefin. Jag köpte en, ja du..vet inte vad den heter men nån stor växt som det blir vita dunvippor på. Har satt den i en stor kruka på framsidan där den gjorde sig fint. 

Fick även tummarna loss att rengöra mitt akvarium idag. Har skjutit på det ett tag men det behövdes verkligen. Är inte så sugen på att ha fiskarna kvar men när det är fint så är det ju kul att titta på. Alla fiskarna verkar må bra iallafall och växterna likaså. 

Handbollen skulle jag titta på men jag tycker inte om det på någon konstigt sätt när jag vet att det ska bli spännande.. Tycker det är skitjobbigt att titta på och får hellre reda på resultatet i efterhand. Jag satte mig på framsidan med ett glas vitt och njöt av den sista värmen idag då bästa grannen skymtades och såklart satt vi tillsammas snarast och drack vin :) 

Pratade med Max innan idag. Han var på Tivoli idag också. De har det i Åkersberga en gång om året då det är stor loppmarknad i idrottshallen och då tivoli utanför. Han tycker det är så roligt. ÅH vad jag saknar min pojk. 

Nu är jag TRÖTT och antagligen blir det sängen tidigt, iofs ligger jag redan i sängen med datorn men..:) Får väl läsa i min bok lite som jag har börjat på och kommit halvvägs. 

//förälskad


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar