fredag 11 maj 2012

Kristianstad-staden i kaos

Det var så sjukt skönt att ligga kvar i sängen imorse och bara veta att man inte behöver gå upp fast det är"jobbedag". Har tagit ut min komp som jag hade idag så det blir lite långledigt. Ska jobba nästa fredag istället på klämdagen.

Åkte in till stan vid 11 med bussen. Vilken jävla soppa det är inne i stan med allt de bygger. Bussen får nu åka den sista stäckan till C på en parkering för att försöka ta sig så nära stan som möjligt. Visst, det är bra att de renoverar, bygger och gör lite fint i stan men varför allt samtidigt?!?! Om några år är det säkert hur fint som helst men de har ju bara börjat lite smått än och inom en snar framtid kommer hela Kristianstad innerstad se ut som ground zero. Och redan nu är det kaos. Att ta sig med bil från en punkt till en annan är helt hopplöst. Man skulle skruvat fram klockan tills de var klara med nya centrum och allt de ska göra så hade det varit trevligt.

Men nu tog jag mig trots allt hela vägen in till centrum och gick och tittade lite i affärer. Var inne på The Spice Tree vilket är min favorit affär och köpte detta:
Jordgubbs te med sockerhjärtan

De har så otroligt mycket där inne och nästa gång jag handlar där kryddor eller te så får jag en gratis. Har bonuskort. :) Testa deras kryddor! Man kan ha många av deras kryddor uppblandade i lite creme fraiche eller gräddfil och ha till kött osv. Super gott! Och inte tala om deras salladskryddor och olika sorters fruktsirap.. Mumma...

Var också inne på Name It och tittade på lite skolavslutningskläder till Max. Där fanns en vit linneskjorta som var super somrig och fin. Får åka och handla lite när barnbidraget kommer. 

Ikväll blir det lite småplocksbuffé med goda ostar, tapenade med crostini och salta kex, stark italiensk korv, vindruvor, päron och ett gott Italienskt vitt vin till det. Vuxenmys fredag :)

// Venerdí benvenuto

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar