lördag 23 juni 2012

Midsommarafton!

Idag är det Midsommarafton!!
Den tillbringades i Yngsjö hemma hos pappa och Birgitta. Hela familjen Ölund var där också, och så kom farmor en sväng med. Mycket trevlig dag och kväll med god mat. Och jag drack snaps!! Det hände inte varje dag som tur är och ofta bara någon gång om året men till midsommar kan jag offra mig. Det var en som hette Örtagårdsbrännvin. Faktiskt ganska god även om jag ryser efter varje klunk. Fast det har ingen betydelse vad det är för alkohol iofs...

Det blev klassisk midsommarmat med sill, nypotatis och lax. Superduper gott!



När kl närmade sig kväll sprack himlen upp efter att ha regnat hela eftermiddagen. Vi gick en tur till havet. Det är ca 2 km dit så det är en lagom tur.

Eric, Peter, Pappa och hans sambo som inte alls ville vara med på bild :)









Eric och Alexander var nästan i hela dom iallafall byxorna som blev blöta och fick tas av. Jag hade fötterna i och det var kallt!! Men jag älskar att känna sanden och jag känner varje gång man är vid havet att det är så lyxigt att ha detta så nära. 

Stövelkastning hann vi också med idag men det har jag tyvärr ingen bild på. Men man skrattar så man håller på att dö varje gång!! Jag fick stöveln jag skulle kasta både i ryggen och i huvudet. Är nog inte sååå bra på denna "sport"! 

Detta året var första utan min älskade pojk. Men jag har fått täta rapporter under hela dagen och han verkar ha haft det jättemysigt med pappa och Aline. De är i Kalmar och firar. De stannar tills på tisdag då de kommer hit och lämnar honom.

Min bästa kompis
//mätt och glá

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar