måndag 4 juni 2012

Även taggig kärlek är kärlek

Härom morgonen när jag skulle till jobbet så var det två kottar som verkade helt betuttade i varandra och brydde sig föga om mig och Max. De verkade ha det så mysigt och Max frågade om vad det kleggiga som låg utspritt på gräsmattan där de hållt igång var för nått... Ja vad säger man? Jag sa att det är det som det blir små kottar av. Han nöjde sig med det ...:)


Helger har gått i rasande tempo och vet inte riktigt vad jag gjort förutom att det var lite personalfest i fredags. Det var trevligt och man skulle ha något att grilla med sig. Så vi åt och sjöng och så var det lite lotteri och jag vann på motionslotten som vi hade sen innan fyllt i och lämnat in vad vi hade gjort för motion. (det var ju så att alla vann...harkel) men trots detta blev jag glad för min vinst som var en bok och ett tänkvärd ord att sätta på väggen.

I går söndag klippte jag Max och jag blev nöjd faktiskt. Han har sånt hår som är så lockigt och helt bångstyrigt. Det går inte att få långt utan det blir som en plym på huvudet.

la till lite streck på sidan med trimmern :)

Mumsig korvgryta
Måste dela med mig av en maträtt som jag gjorde idag som jag inte vet om det är någon rätt som "finns" men jag kom på när jag gick där i affären lite olika ingredienser som man kunde koka ihop.



  • falukorv i bitar
  • färska broccolibuketter
  • mini majs
  • kidney bönor
  • det gröna på purjolöken
  • hackad lök
  • vitlök
  • krossade tomater
  • salt
  • peppar
  • mexikansk krydda

Jag stekte korven och löken så det blev färg sen la jag i resten och lät det puttra och sista 10 min i med bönorna. Det blev en mustig välsmakande gryta som nog hade varit lika god vegetarisk om man då utesluter korven. Om man vill spejsa till det lite så kanske lite kryddstark korv som chorizio hade varit gott. Vi åt detta med pasta men ris hade också passat bra.

//mätt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar