torsdag 28 juni 2012

Älskade Åhus

Insåg att jackan och byxorna jag köpte igår på Polarn passade Max lite väl perfekt.. Så det blev en tur till staden idag också och bytte till stl 134 istället. Jag antar att han kommer att ta ett längd skutt i sommar som alla barn gör och så kan han ha de till våren också. Tur att de fanns i större storlek eftersom det var på rea. På Polarn kunde jag inte låta bli att kolla på små pluttkläder i stl 50... Jag älskar deras babykläder. Titta kan man ju alltid...

Imorgon fyller ju lill Skrutt (Max) 7 år. Tittade på väderleksprognosen och ser att det ska regna på eftermiddagen. Så vi tänkte att vi tar en tur idag istället och har en riktig mysdag! Så vi begav oss till Åhus och var på stranden, spelade mini golf (som jag såklart vann). Och såklart blev det en glass på Ottos också!







Känns som man är utomlands vid Kantarellen

Det ser lite lite skönare ut än det var.. Det kunde gärna varit några grader varmare i luften men det var ändå en super härlig dag!

Var och handlade presenter med till morgondagens födelsedagsgris. Han önskade sig en glassmaskin som han sett i en reklam på en barnkanal. Det var en sån "leksaksmaskin" fast den fungerade ju.. Men nä.. Jag köpte faktiskt en riktig till honom som man vet funkar och är bra :) Tror han blir jätteglad! Och så blev det ett PS3 spel, Spiderman. Tror det blir en fullträff. Och så blir resan till Grekland också som en sorts present.

På lördag kommer "släkten" och firar honom. Har beställt rostbiff som vi ska bjuda på. Ett helt kg blev det. Kommer att göra en hemmagjord potatissallad till det.Och vanlig sallad såklart. Ska även baka rosenbröd. Hoppas det blir uppskattat. Max gillar inte tårta så det blir glass och jordgubbar till efterrätt.

Nu är det till att vila ögonen.

//gris-mamman

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar