fredag 29 juni 2012

HURRA HURRA HURRA!!!

Idag är det Skruttens födelsedag! Har alltid kallat honom det, får väl se när det passar att sluta ;) Dagen började med "Ja, må han leva" och paket öppning.

Spiderman PS3 spel

Han gillade paketet innan han ens öppnat det

Sen körde vi alla in till stan. Det är ju kalas imorgon och saker behövs handlas in. Det blev förrutom mat, vin och kalasgrejer även badshorts både till Peter och Max. Jag hittade ett par vanliga svarta shorts på Lindex. Hade inga alls och tittar man ut just nu så ser det inte ut att behövas några i sommar heller men det kommer kanske bättre dagar.. 

Var dessutom inne i min favvo affär The Spice Tree och köpte nya kryddor. De har bonus stämpel system så köpte jag en idag så fick jag en gratis och de hade ju dessutom 25% på allt i affären just idag så det blev ett fynd. 



2 kryddor till i samlingen!
Hade tänkt att ha salladskryddan i potatissalladen som jag ska bjuda på imorgon. Far min tål varken persilja eller selleri så noga är det att titta på innehållet! I denna salladskryddan är det lök, oliver, zuccini, broccoli, spenat, salt, vitlök, peppar & paprika. Luktar ljuvligt och smakar säkerligen ännu bättre. Det är ju ganska stora bitar i men när man låtit kryddan varit i salladen en stund så mjuknar den. 

Måste också rekommendera ett vin som jag smakade på midsommarafton. Ett italienskt vin och jag gissade att det skulle kosta runt 100 lappen med tanke på smaken. Men nä, 49:- ett riktigt gott vin dessutom! Köpte en bit fin ost på Olssons delikatesser som jag ska sitta och smaka på ikväll. Osten är lite i konsistens som färsk parmesan. Tunna hyvlade skivor och ett glas rött.. Mumma! 



Det blir en riktig myskväll med födelsedagsgrisen ikväll, uppe länge och smaska snacks. Han passade även på att ta ett litet hemma spa idag. 


// MOT HELGEN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar