torsdag 14 mars 2013

OMG

Denna dagen går till historien som en av de mest energikrävande. Jag tänkte först skriva ner i detalj hur den har sett ut men såhär på kvällen när jag sitter här i soffan med datorn i knät och lyssnar på underbar musik i lurarna så känns det som bortblåst (om jag anstränger mig ;) ) att det har varit så som det har idag. Det kommer en dag imorgon också och lägga energi på det som har varit tar för mycket och den behöver jag till imorgon. Jag fokuserar på det bra istället och de guldglimtarna som har varit idag ska jag nu berätta om istället.



Min fina pojke är så glad i tjejer. Han har alltid lekt bra med flickor och nu när han är hela 7½ så börjar kärleken spira :) Han berättade idag när jag hämtat honom att det var en tjej i klassen som berättat för honom att hon var KÄÄR i honom! Han hade blivit så nervös att han bara hade sprungit därifrån! När han berättade detta hemma så glänste ögonen på honom och han var uppe och seglade på molnen och sa att det här är något fantastisk som har hänt! Det var första gången någon hade sagt det till honom och han drog i mina tulpaner här hemma och skulle ge till tjejen i klassen imorgon. Han for runt och letade papper här och skrev en kärleksdikt till henne! Mitt älskade hjärta vad fin han är!!  Han kommer bli en riktig hjärtekrossare tror jag :)

Och en annan bara helt underbar stund idag var vid läggdax när vi läste en bok. Bland de få gångerna idag när jag riktigt kunde ha kontakt med honom. De stunderna älskar jag.

//all min kärlek till min son

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar