lördag 31 mars 2012

Michael Jackson

Jepp, då var det ju alltså lördag...fotboll rullar på tv:n och jag är inte jätteroad av det.. Har suttit med datorn här istället och kollat in fröer och möjligtvis köpa. Vill ha en fin rabatt i år. Den var inte jätteful förra året heller men blev inte helt som jag tänkt mig. Så ska man få en som man vill får man redan nu plantera, så och fixa. Det är inte så lätt som det verkar. Mycket att tänka på. Vilken höjd de får, när de blommar, vilken jord de trivs i, skuggläge/solläge..... Rabatten är ju då inte så stor men ändå :) Ska fixa pallkragar till den andra för att odla i de med lite grönsaker osv. Har haft potatis där och lite så innan men har inte funderat på vad det ska bli detta året.

Max är på maskerad kalas idag. Han ville först inte vara någonting men sen kom vi på att om han tog sin hatt och en kavaj så kunde han vara Michael Jackson. Jag sydde en vit handske till honom också. Så det blev bra.

Imorgon ska vi köra till Torpet där mamma bor. Max ska vara där tills på tisdag så han får lite påsklov. Det var fritids i Fjälkestads skola och det känner jag inte att han ska behöva va. Sen på torsdag åker ju han och jag till Stockholm! Ska bli kul verkligen. Jobbar 3 timmar om dagen nu i veckan och jag känner det är lagom. Hoppas på att må lite bättre snart.

Ikväll blir det mys mys med Maxi och kanske nån film. Ja förresten..vaknade 10.30 idag!!! shit pommesfrites..... men skönt var det och jag misstänker att det behövdes.

Ha en fin kväll.

/sömntutan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar