lördag 24 mars 2012

Många olika saker

Idag är en dag så jag haft mycket i tankarna. En del dagar snurrar det mest runt. Inget negativt alltså utan mest att tankarna far runt och man får inte riktigt tag i dom... Tänk som om man blundar och 1000 ord och bilder snurrar runt ens huvud och man försöker fånga dom men man får inte tag i dom.. Svårt att förklara men.. :)

Har hittat på mycket idag! Fick lite skönsång på morgonkvisten när jag vaknade. Fick lite te på sängen och fick vakna till. Sen var det ju Q1, Q2 och Q3 på Viasat motor. Passar perfekt när det faller in att F1 är på morgonen/fm. Lewis i pole imorgon..han såg stark ut även om det släppte för honom en del. Hoppas på att han får konkurrens imorgon!

Åkte in till stan för att gå på museet för det stod i tidningen att de skulle ha påskpyssel för barn idag. Det hade de inte men dock var det ju tattoo "utställningen" som föll i mitt intresse. Har läst lite om den innan och jag hade föreställt mig att det var foto på väggarna. Men det var det ju inte. Det var en filmvisning fast med 3 projektorer. Den varade 25 minuter och var ett bildspel och en röst som berättade. Den var bra och visade alla sorters människor och lite om deras story om varför de tatuerat sig. Man blev såklart sugen på fler när man tittar på sånt här. Typ en helarm eller nått... Gick lite på stan och Max var på BR och köpte en ny Bakugan.

Väl hemma så var det ju så skönt väder så jag röjde i trädgården på baksidan. Grävde och har flyttat om växter och fixat. Så där är vårstädat och nu väntar jag på lite mer värme (kan ju snöa i april) så man kan sätta lite nya blommor eller vad jag nu ska ha där. Ska lägga sådanadär pallkragar att odla i så det blir liksom mer där det ska vara. Funderar på lite morötter och sallad och lite sånt. Låter nog Max välja :)

Ikväll fick jag för mig att jag skulle ta fram gitarren och "bränna av" lite låtar..(som Lilla snigel) Fy fan vad kass jag är!! HAHA Kan ju lite ackord men fy vad det låter. Nä...har ingen naturlig talang för det här men jag ger mig inte. Övning ger ju färdighet. Skulle behöva någon som kan lära mig.. Någon??

Nada på tv ikväll och förresten så sover alla ändå. Jag är lite mer kvällspigg än mina inneboende. Så jag håller ut ett tag till.

Hade kunnat skriva om allt möjligt idag men detta inlägget hade kunnat bli 1 mil lång. Så får bli mer någon annan dag. Ska till Önnestad imorgon och fira Eric och Alexander. De har blivit stora killar ju båda två. Gullungarna :)

Ha det gott!
/Gris i 2 h till

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar