söndag 13 december 2009

3:e advent

Har nästintill missat att det är Lucia idag.. Har inte sett en enda. Men det gör detsamma känns det som. Fast när man var liten var jag alltid uppe med mamma eller pappa och tittade på tv tidigt på morgonen. Det var heligt liksom. Ska på Lucia firande imorgon på Max dagis. Återkommer med bilder imorgon. Han ska vara en pepparkaka. Får se om han kommer att sjunga eller inte och om han ens vill stå där framme med de andra. Förra året gick ju sådär... Han fick syn på mig direkt och sen var det kört. Skulle INTE vara där framme med de andra. Men det gick ju bra ändå.

Har varit hos syster-yster idag och ätit middag. Det var SÅÅÅ gott! Jag åt så jag blev yr..bokstavligt.. Det var helstekt oxfilé med rödvinsås och en potatissallad med stektpotatis, stekt bacon, tomater och en ost som smält i. Och ALLT smälte i munnen. Efterrätt en chokladkola tårta. Jag rullade hem.. FF mätt faktisk fast det var 10 timmar sen =).

Veckan kommer att bli bra hoppas jag. Snöa får det gärna göra lite till. Det kom ju några flingor innan idag och Jingle Bell spelades i huvudet. På fredag blir det julgran med respektive pynt.

Har för övrigt fått hjälp av min käre pappa att stämma gitarren idag så nu är det nästa steg att hitta någonform av ackordhäfte så man vet hur jag ska hålla... Hm...än ger jag inte upp!! =)

Over & out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar