torsdag 10 oktober 2013

Lite av varje från idag.

Har varit en helt sy fri dag idag. Lagom är bäst. Har dessutom lite slut på idéer. Och pengar.. En plan är att göra en lila hoodtröja till mig fast utan hood med en rejäl "polo". Kan man säga så... Som man kan dra upp över öronen kalla dagar. En stor och fluffig liksom. Med snörband i. Får nog ta och rita lite innan jag köper och klipper. Och en pyjamas onepiece också. I lite tunnare material än mina tjocka. 

Idag fyller pappsen år så grattis!! Firas på lördag i Yngsjö. Har tänkt ut presenten fast han ingen vill ha. Fast så lätt kommer man inte undan. 

Idag har vi varit på Wanås med jobbet. Måste visa en härlig bild hur fint där är nu på hösten. 

Och på tal om inget måste jag också visa en bild som fick mig full i skratt när jag läste Pettson och Findus idag. 

Så sjuuuukt rolig! Exakt min humor! 😄

Igår bestämde Max och jag att vi skulle göra svampsoppa till kvällsmat idag. Och så blev det. Max hackade och fixade. 
Lök hackas bäst med en Quick Chef och simglasögon. (och ja, det är en tomte i vårt kök. Vår HUS-tomte som är framme året om) 

Resultaten blev helt outstanding! Använde kastanjechampinjoner och trattkantareller i soppan. Kändes riktigt lyxigt en torsdag. 

Härligt med fredag imorgon....igen... 

//tomtar på loftet 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar