fredag 4 oktober 2013

DÖSKALLAR OCH HAJTÄNDER!!

Det är så gött det är fredag. Har varit en bra vecka på jobbet med man blir lite trött i huvudet ibland. Vill ha sovmorgon men tror inte jag kommer att ha ro till att sova länge.

Måste berätta en cool grej. Nere vid vår sjö hittar Max ofta tänder som ser ut som hajtänder men vi var ju inte helt säkra. Så jag skickade ett mail till Naturhistoriska riksmuseet i Stockholm och frågade om de visste något om dessa. Skickade även med en bild. Fick svar efter några timmar att deras paleontolog hade kollat och svarade att det är hajtänder från krita perioden. Ca 70 miljoner år gamla!! Skit coolt. Hajar liknande dagens vithaj fast de hade mindre tänder. Impad. 


Ikväll har jag sytt lite. Igen... Gjorde klart en elefant och tänkte att det fick räcka för idag. Men det är så med mig att jag började spåna på en idé. Ritade och grejade och vips var jag igång igen. Tycker det är skoj när man inte har ett färdigt mönster utan gör allt själv från grunden. Och det bästa med det är att man lär sig ännu mer vad som funkar och inte. Så jag började skissa på en döskalle till en mössa åt Max. Fick göra en som var tillräckligt "hel" så den gick att både klippa i skinnet och att sy på. Det var lite knixigt att sy fast det eftersom tyget är jättestretchigt och bular sig gärna fast man vill ha det helt platt. Nåla i skinn är inte heller det bästa. Men det gick ändå. Det var lite svårt att hålla sömmen precis i kanten och ska göra det bättre till nästa gång. Annars är det en vanlig mössmodell. 
 Max var inte jättenöjd över att bli fotad men han älskade mössan!!!

Imorgon ska jag göra iallafall 2 mössor på beställning och en till mig. Den till mig i samma grå som döskallemössan fast det blir en stjärna på min.

//ARO 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar