lördag 8 september 2012

en månads uppdatering!

Nu är det så här att jag inte skrivit på länge. Jag måste känna när jag ska skriva och få lite inspiration från lite alla håll. Just nu idag tog jag tag i saken då jag redan har hunnit med massa annat idag.

Lite har hänt sen sist. Några av dom är att jag har börjat på mitt nya jobb, varit på min första semester på många många år, Max har blivit etta-gluttare, min fina Mio har lämnat oss  men vi har däremot fått andra inneboende. Tar en sak i taget och går in lite närmare på det här.

Jag skrev senast den 15 augusti och dagen efter så åkte familjen till Kreta. jag var inte så sugen på att skriva det på internet överhuvudtaget för det har man ju hört historier om att då passas det på att rensas i huset när man är iväg. Så klockan 4 på morgon körde vi till Sturup och satte oss på Thomas Cook planet som tog oss till Chania. När vi kom ut ut planet slog 36 härliga grader emot oss och svetten började lacka lite. Men härligt! Efter en bussfärd där vi lärde oss att stop skyltar bara är för dekoration och att tuta gör man lite närsomhelst utan anledning så kom vi fram till vårt hotell Troulakis Village. Jättemysigt och fint var där.

havsutsikt var det iallafall. Utan spegel!!

Poolutsikt med
Första och andra dagen gick det att bada i havet. Fast det var tokiga fiskar i havet som trodde man var ett mål mat och de bet en... Mindre roligt då jag är fiskrädd och sprattlade för allt jag var värd.. Men vattnet var fantastiskt varmt och azurblått.


Sen började det att blåsa och det gick stora vågor tyvärr och det blev rödflagg. Vi trotsade förbudet lite och var vid kanten men vi insåg att rödflagg var där för ett syfte så vi höll oss till poolen resten av veckan.

Det var en härlig vecka och åter tillbaka till vardagen så kom Luis på söndagen och var med Max hans första dagar i skolan. Max uppskattade det jättemycket och var så stolt! Själv började jag på riktigt på mitt jobb på Ängskolan. Det är en särskola för elever med framför allt autism. Jag hade ingen kunskap i ämnet innan och jag har mycket mycket kvar att lära men jag trivs som fisken i vattnet och jag kommer INTE att börja jobba på förskola igen. Min förhoppning är att kunna fortsätta efter denna terminen också då det verkar som om det behövs personal även då. Men det är skrivet i stjärnorna och jag lever och trivs här och nu.

Jo det var ju så tråkigt att för några söndagar sen så ringde telefonen och rösten berättade att de hade hittat en katt på vägen och vårt namn stod i halsbandet.. Jag stelnade till och insåg till min fasa att det var min Mio som hade blivit hämtad av en ängel. Vill inte skriva mer om detta för det är ff så känsligt att jag gråter för ingenting. Så punkt.

Bella min fina Birma skrek och hade sig och saknaden hos henne var stor. Och jag älskar att ha katter runt mig så steget var inte långt från att köpa en liten kattunge. Han har nu installerat sig hos oss och fått namnet Thomas.. Det var INTE mitt förslag men jag vänjer mig väl.. Kan tillägga att min pappa är namne med vår katt då.... :S Efter 2 dagar fick jag en briljant idé att köpa en kattunge till! Så nu har vi 2 små busar som har SÅÅ roligt med varandra och bara älskar att krypa ihop vid varandra. Men Bella är dock inte så nöjd som jag kanske trodde att hon skulle vara.. Hon surar och sitter mest vid dörren och vill ut. Hon kommer nog över det att hon får dela sig uppmärksamhet med mig :)

Nu är det lördag och jag känner att lördags feelingen börjar infinna sig. Lyssnar på god musik i lurarna och man bara vet att man har en dag till med familjen innan det är jobbvecka igen. Även om det nuförtiden är roligt att gå till jobbet :)

//hörde jag skål? ;)

och Linda, skriv nu en kommentar ;) <3>


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar