onsdag 26 september 2012

Äntligen onsdag!

Jo, nu kom ju äntligen den dagen jag har väntat på! I söndags när vi var på väg till Max gympa så var vi i god tid. Vi körde inom Autopartner för de hade gratis korv. Gratis är ju som bekant gott. Och DÄR stod den!!! Min blivande bil, min lilla pärla!

Min Opel som jag hade var av årgång -06. Inte så gammal men ett måndagsexemplar. Har strulat från första stund. Lampor blinkar på instrumentpanelen som en julgran och hackar när den känner för det. Har varit på verkstad och lagt hejdlöst med pengar på bilfan. Så där och då med en grillad korv i handen bestämde jag mig! Bilen ska bort!

Från och med idag kör jag en Citroen C1 av årets modell! Den är helt underbar att köra och jag ångrar mig inte en sekund. Bensinsnål, skattebefriad och helläcker.

//vardagslyx

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar