lördag 11 maj 2013

Elefant rumpa

Nu är det helg igen. Det är inte dumt med ett litet break. Max är hos pappa så det är väldigt lugnt hemma. Vaknade dock redan kl 8 i morse och har redan städat i köket och varit ute i trädgården och fixat lite. Vill ha större trädgård.. Nu är liksom allt i ordning där och vill ha mer att greja med. Man kan inte rensa ogräs och fixa varje dag. Tycket sånt är roligt. Iallafall i min egen trädgård :) Ska gräva upp en rabatt till där vinbärsbusken stod. Den mådde inte så bra så den fick åka i tunnan.

Igår var vi i Tivoliparken och tog emot silvermedaljörerna. Ganska mycket folk och bra stämning. Grabbarna var dock inte alltför nöjda och såg lite deppiga ut. Inte så talföra heller direkt!


Cirkus Scott hade tagit dit en elefant som de visade upp. Men när de skulle gå så bad de i högtalarna (flera gånger) att folket skulle lämna plats åt "Baby" som elefanten hette. Alla tog inte den uppmaningen på allvar och stod kvar vilket resulterade i att 2 stycken blev uppklämda i ankdamsstaketet av 3,5 ton elefant arsle! Gick inte helt kanon och ambulans kom. Vet inte sen hur det gick.. Har inte stått något om händelsen i tidningen heller. 



Idag är jag helt ensam hemma vilket jag tycker är ganska skönt men det finns inte kanon mycket att göra. Hade jag haft pengar och en bil hade jag åkt och handlat lite perenner på Solhaga men nu har jag varken eller.. lite synd. Jag har dock intagit soffan och tittar på P3 på Viasat motor. Sen är det Q1-3 i eftermiddag. Kanske får för mig att ta fram målargrejerna sen.. Vem vet..

//All alone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar